Blog hau Haur Hezkuntzako IKT ikasgaian sortu da.
IKT-ak gero eta presentzia handiagoa hartzen ari dira gaur egungo hezkuntzan. Arlo honetan "gaitasun digitala"eta "konpetentzia digitala" askoz gehiago entzuten diren kontzeptuak dira.
2006an gaitasun digitalaren definizioa ezarri zen:
"Gaitasun digitala izateak Informazioaren Gizarteko
teknologiak ongi erabiltzen jakitea esan nahi du. Teknologia horien
erabilpen kritikoa eta segurua egiten jakin behar da, bai lanean, bai
aisialdian, bai beste edozein komunikazio esparrutan ere. Informazio eta komunikazio teknologiak, IKTak, erabiltzeko abilezietan oinarritzen da gaitasun digitala:
ordenagailuak eta antzeko gailuak erabiltzeko trebetasuna behar da
informazioa lortzeko, galdutako informazioa berreskuratzeko, informazioa
biltzeko, batzeko, ebaluatzeko, sortzeko, aurkezteko, partekatzeko...
eta, bide beretik, gizarte sareetan
parte hartzeko iaiotasuna, horrelako sareen bidez komunikatzeko eta
Interneten bidez auzolanetan parte hartzeko abilezia behar da".
Gaitasun horiek sustatzeko IKTak erabiltzen dira.
Klasean eztabaidatu ostean, lau ondorioak atera ditugu:
- Gaitasun digitaleko giltza nagusiena norberaren erantzukizuna da, pentsamendu kritikoa erabiliz.
- Hasierako prestakuntza ezinbestekoa da gaitasun digitalen inguruan, baina etengabeko prestakuntza funtsezkoa da.
- Gaur egun, IKT-een erabilera irakasleen profilen osagarri garrantzitsua da, horregatik bere formakuntzan sartu behar da, teknologia marko pedagogiko batean oinarriturik.
- Konpetentzia digitala hezkuntza-prozesuan elementu bat bezala integratu behar da, baina gure ustez, Haur Hezkuntzan ez, konpetentzia garrantzitsuagoak daudelako.
No hay comentarios:
Publicar un comentario